tirsdag 22. januar 2013

Warning!



Mange av dere, faktisk ekstremt mange spør om glød jeg har i huden og om jeg tar mye sol. Jeg kan med en gang si at jeg ikke gjør det! Aldri! Grunnen til det er enkel; det er farlig! Jeg tok mye sol da jeg var yngre, og tenkte ikke noe særlig over risikoen. Det forandret seg drastisk da jeg i fjor fikk kreft i en føflekk! Den ble heldigvis oppdaget tidlig, den ble fjernet og jeg er nå frisk som en fisk! Siden jeg når ut til over 10.000 blogglesere, hvor mange er unge jenter, føler jeg for å benytte min posisjon til å advare mot overbruk av solarium!!! 90-95% av føflekkreft-tilfellene kan knyttes til UV-stråling fra solarium eller sol! Tenk en ekstra gang på det før du legger deg i solsengen igjen. Det er seriøst ikke så viktig å være brun at det skal gå utover liv og helse!
Dette er kun godt ment, ha en fantastisk dag! Håper det blir litt sol...

stylemag

29 kommentarer:

  1. Veldig fint at du deler dette med oss. Jeg gjorde samme feilen når jeg var yngre og tok veldig masse solarium når jeg gikk på ungdomsskolen. Nå tar jeg aldri sol som i solarium, og er mye flinkere til å smøre meg med solkrem når jeg er i syden.

    Og så lurte jeg på om du det var noen spesiell grunn til at begge dine barn ble tatt med keisersnitt?(så du hadde skrevet det lenger nede)

    ELSKER bloggen din, Hedda! Du er fantastisk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du spør så personlig.

      Slett
    2. For en ting å spørre om!

      Slett
    3. Hyggelig at du liker bloggen! Blir utrolig glad for å høre det! :) Ps:Keisersnittet hoder jeg for meg selv… ;)

      Slett
  2. Du er vakker! :)
    Syntes du har så fin og sunn kropp, vil du si noe om hvordan øvelser du tar, kosthold og generelt om hva for å få det slik?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Vanskelig å si noe konkret.. Vi er jo alle forskjellige. Men en generellt sunn livsstil og regelmessig trening, mye løping og litt PT så er det som funker for meg! :)

      Slett
    2. Ja, det er det! :-)
      Får bare stå på som jeg gjør så får vi håpe sommerkroppen 2013 er i boks snart! :) hehe :)

      Slett
  3. Du er så bra ei dame, og det er jo så flott at du belyser en så viktig sak. Supert at du deler slikt når du når ut til så mange! Keep up the good work! :-) men, kjenner jeg ble litt nervøs når du sa at du hadde hatt føflekk-kreft. Hvordan oppdaget du det? er det enkelt å oppdage? Jeg har en del føflekker, så er vel i risikogruppen da... Det at du deler at du hadde det er bare helt utrolig bra av deg! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skjønne!
      Snakk med doktoren din, og få en henvisning til hudlege! Mitt eneset tips! :) Ikke drøy det...

      Slett
  4. Du er så vaker Hedda, og virkelig en inspirasjon! :D

    Jeg bare lurer på hvor får man kjøpt slik bikini som du har på bildet? De er såå fine!

    Ha en strålende dag, stor klem <3

    SvarSlett
    Svar
    1. tusen hjertelig takk! :) Bikinien er fra assessories….

      Slett
  5. Utrolig viktig det du skriver her...!
    Er selv passert 30, og lå masse i "cancergrill" da jeg var yngre.
    Har fått meg en vekker de siste årene, og det kommer aldri til å skje igjen.
    Både med tanke på kreftrisiko, men også hva det gjør med huden og aldringstegn.
    By the way, you look stunning:)))

    Hilsen Kjersti

    SvarSlett
  6. Hot stuff!!
    Bruker du selvbruning i ansiktet også?
    Hvor gamle er barna dine?
    Kos og Klem♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Mathilde er snart 3 og Matheo er 4,5 år ;)

      Ja, selvbruning i ansiktet er et "must" ;)
      Klem <3

      Slett
  7. Veldig bra at du deler dette, Hedda!

    Du er utrolig vakker, og bloggen din er en S T O R inspirasjonskilde :))

    Ha en fin tirsdagskveld!

    - H

    SvarSlett
  8. Hei! ;) Har lest at Tone bruker pudderet Honey Medium fra Glo Minerals. Men når du sminker henne, så bruker hun ikke det produktet?
    Veldig fin blogg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sminker ikke Tone. Jeg jobber kun med klær… ;)
      Takk! :)

      Slett
  9. Bra innlegg! Jeg har ei venninne som også fikk føflekk-kreft, det gikk heldigvis bra, men det er ikke noe å spøke med altså.

    SvarSlett
  10. Okei:) Hvem sminket henne da dere var på Ibiza?:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mener det er er Linn på salongen Gevir som stod for sminken. Sjekk ut bloggen til gevir i arkivet juni så finner du ut hvilken sminke som ble brukt! Tipper dessuten at Tone en del ganger bruker den foundationen som ble brukt på Ibiza. Mac face and body. Har den selv og den er fantastisk(for de som ikke har mye urenheter vel å merke).

      Slett
  11. Hei hei Hedda!

    Først til det aller viktigste - er så glad det gikk fint med deg. Det var ikke noe hyggelig å lese.
    SÅ til det andre. DU er en deilig pike og virker som du har en veldig behagelig måte å være på. Og for en kropp ! Hedda - The body - Skoug :)

    SÅ til slutt, et spm: Hvilken selvbruningskrem bruker du i ansiktet?

    Smask Mari H.H

    SvarSlett
  12. Så du skrev at du alltid bruker solfaktor 30 i denne artikkelen http://minmote.no/index.php/2013/03/tones-stylist-fikk-føflekkreft-etter-soling/, men bruker du det hver dag eller bare i solen? Har du i så fall noen produkter med høy faktor som man kan bruke hver dag, og å anbefale?

    SvarSlett
  13. Supert at du setter fokus på dette, men hvorfor har du retusjert bort arret på dette bildet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Da jeg skrev om det første gang, virket det så inmari intimt å vise fram arret.. Dette bildet er nemlelig tatt rett etterpå.. Så derfor tok jeg det bort. Men da VG spurte om jeg ville stille opp for å advare andre så måtte vi bruke et uretusjert bilde og jeg tenkte at det var like greit å legge "alle kortene å bordet"...

      Slett
  14. Veldig bra at du gjør det!! Mistet selv moren min av føflekkreft, så dette er et viktig tema for meg. Stå på, jeg heier på deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å nei, er det sant!?! Så utrolig trist å høre!!! Ta vare på deg selv og de rundt! Klem Hedda <3 <3 <3

      Slett